Slänga, skänka, sälja!

Det här att samla på sig saker. Människan är ju samlare av naturen. Och det märks hemma hos mig. Jag gillar det minimalistiska, det kan man inte tro om man kommer hem till mig.Jag har helt enklet för mycket utrymme hemma så det fungerar att samla på sig saker. Bor i trea med sex garderober samt källar- och vindsförråd. Och allt är fullt. Var sambo en gång i tiden och då hade jag inte lika mycket plats att bre ut mig på.

Har nu kommit på att jag inte vill ha så många saker. I alla fall inga onödiga saker. Jag vill bara ha sådant som jag använder, resten skall slängas, skänkas eller säljas. Det jag använder ofta skall jag ha lättillgängligt och resten skall få en bra plats i hemmet. Det som skall vara kvar är sådant som är helt och funktionellt. Kan nog bli svårt att skiljas från gamla favoriter.

Så nu skall det rensas. Allt skall gås igenom. Badrummskåp, porslin, matvaror, kläder, skor, viktiga papper, böcker. Allt! Säg till om ni vill ha något.

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0